maanantai 20. tammikuuta 2020

Sademetsäsukat

Nämä sukat saivat nimensä ensimmäisestä ajatuksesta, joka minulle tuli langan nähtyäni: sademetsä ylhäältäpäin katsottuna. Sellainen vähän höyryävän utuinen vihreiden sävyjen meri. Tästä syystä lanka oli pakko ostaa ja neuloa sukiksi.

Opalin langat ovat minulle aika uusi tuttavuus. Olen kyllä hipelöinyt niitä kaupassa useasti, mutta aikaisemmin niiden sävyt eivät ole kiehtoneet minua, koska ne ovat olleet liian kirjavia. Nyt tämä lanka kuitenkin hurmasi minut sekä värillään, että tuntumallaan.

Kuva: Prince Production on Unsplash


Lanka: Opal Lucky
Puikot: KnitPro Cubics 2,5mm
Ohje: Perussukka
Koko: 42-43
Langan kulutus: 84g


Tätä lankaa oli ihana neuloa. Se ei takertunut itseensä, vaan se oli ihanan tiukkakierteistä. Lopputulos oli kauniin sileätä ja kuitenkin pehmoista. Niinpä neule oli minulle sellainen herkku, joka oli helppo kuljettaa mukana ja herkutella vähän kerrallaan (kuten tässä teetalossa kuvatussa kuvassa). Onneksi minulla on kaapissa odottamassa jo muitakin Opalin lankoja...




1 kommentti: